Ryûsuke Hamaguchinak, a Vezess helyettem c. film Oscar-díjas rendezőjének új filmje egy olyan szkeccsfilm, mely három különálló, rövid történetből áll.

A történetek témái és ötletei kulcsfontosságúak a rendező számára: sors és véletlen, identitás és szerepjáték, valamint az erotikus élvezet és vágy rejtelmei mutatkoznak meg a néző számára.
Első történet: Varázslat
Egy Meiko nevű modell épp taxival megy haza egy fotózás után egy barátjával, Tsugumival – aki nem mellesleg művészeti igazgató – miközben izgatottan pletykálnak arról a férfiról, akit Gumi végig nézett a fotózás közben. Tsugumi meglepő őszinteséggel mesél a nőnek a korábbi randevún megélt saját érzéseiről, beszél az exről, aki összetörte a szívét. A történet elgondolkodtatóvá teszi Meikót, aki elhatározza, hogy ő maga is felkeresi a saját exét, egy sikeres fiatal üzletembert, Kazuakit. Vajon sikerül újra kezdeniük? Van értelme folytatni?
Második történet: Tágra nyílt ajtó
A végzős diáklány Nao, házas és van egy gyereke. Emellett szenvedélyes viszonyt folytat egy fiatal egyetemistával, Sasakival, akit a professzora, Segawa megalázott. A professzor díjnyertes tudós és regényíró. A dühös és bosszúálló Sasaki revansot akar, ezért megkéri Naót, hogy próbálja meg elcsábítani a professzort, hogy az megszégyenüljön. Nao tehát személyesen keresi fel Segawa professzort annak irodájában. De mi van, ha az iroda ajtaja mégis nyitva marad? Vajon sikerrel járnak a fiatalok?
Harmadik történet: Még egyszer
A harmincas éveiben járó Moka egy szomorú középiskolai találkozóra megy. Az osztálytalálkozó után a pályaudvaron találkozik azzal a személlyel, akit nagyon szeretett volna látni: a nővel, aki az első szerelme volt. Nana, bár láthatóan zavarodott és tanácstalan, örömmel látja őt. De mindkét nő csak a megkapó beszélgetés felénél tesz egy riasztó felfedezést. Ugyan mi is az, hogy szerelem?
A Csoda ott él benned…
Ryûsuke Hamaguchi ebben a filmjében azt próbálja megmutatni, hogy az egyes helyzeteket hogyan változtatja meg egyfajta csoda. Az elsőben Meikónak megvan a varázsereje, hogy megállítsa és visszatekerje az időt, hogy egy bizonyos helyzetet vagy beszélgetést másként tudjon játszani. A másodikban Segawa méltóságteljes átgondoltsága azt jelenti, hogy Nao mélyen meghatódott, és ez bonyolítja erotikus terveit rajta. Beszélgetésük során mindvégig azt kéri, hogy az iroda ajtaját tartsák nyitva, nehogy a helytelenségre utaljanak, de ez is jelképezi saját nyitottságát. A harmadikban pedig Moka és Nana szerepjátékkal könnyítenek fájdalmas érzelmi terheiken. Bár a történetek között nincs formai kapcsolat (a tematikus visszhangokon kívül), az egyszerű egymás mellé helyezés valami kellemesen összetartó hatást hoz létre.
Ez a történethármas elegáns és mulatságos, finom tapintással és igazi fantáziadús melegséggel. A narratívák enyhén, de alapvetően komolyan kanyarognak, és arra ösztönöznek bennünket, hogy gondoljuk át, hogyan irányíthatóak az életben megtett utak – a rossz, a helyes fordulatok – a legcsekélyebb véletlenekkel. Ez a film valóban egy kellemes és felpezsdítő élményt nyújt a nézőknek.
A film megtekinthető japán nyelven, angol felirattal az HBO Max tárhelyén:
Ballagó Petra