A Don Quijote egy nagyon népszerű diszkontlánc a szigetországban, mely az alacsony árairól ismert. A japánok alapvetően is szeretik a diszkontokat, és előszeretettel keresgélik az olcsóbb termékeket, így nem csoda, hogy a Cervantes hőséről elnevezett bolt ennyire népszerű lett.
A Don Quijote sikere
A Donki (rövidítve) 1989-ben nyitotta meg első üzletét Fuchuben, amely ekkor még inkább úgy nézett ki, mint egy raktár. A japánokat azonban nem érdekelte: azonnal felkapták, és gyorsan el is terjedt az országban, hogy ma már exkluzív kinézetükkel is meghódítsák a vásárlókat.
A Donkikban gyakorlatilag minden kapható: élelmiszer, higiéniai termékek, háztartási cikkek, ruhák, elektronikai eszközök – amit csak a japán ember kíván. Az árucikkek jóval olcsóbbak, mint más boltokban, és ezt a hangszórókból folyamatosan promózzák is.
A diszkontra jellemző, hogy szűk folyosókon kell közlekedni, amelyek rogyásig vannak pakolva termékekkel. Emellett a raktárérzés sem múlik el, azonban egyfajta kincskereső hangulatot is áraszt a hely, mivel a rengeteg áru között biztosan talál az ember olyat is, amit egyébként nem akart volna megvenni. A reklámra és külcsínre is nagyon adnak: a bolton belül és kívül is impozáns, kirívó reklámanyagokkal csábítják az embereket.
Sajnos Európában még nincs példa ilyen üzletre, de Ázsia több országában már megtalálható a Donki.
Forrás:
Kiemelt kép: Pinterest