A japánok a környező kis bárok tulajdonosait gyakran „Mama-san” néven emlegetik, mivel az, általában végtelenül kedves és jelenléte megnyugtató a vendégek számára.
Egy jó Mama-san mindig készen áll arra, hogy kitárja a szívét, és meghallgassa az ügyfeleit. Egész törzsvendégcsoportot képes maga köré gyűjteni. A vendégek pedig nemcsak szomjukat oltják, hanem őszintén elmondhatják a gondjaikat is.
Mesterséges Intelligencia
Azonban a máig fennálló koronavírus-járvány következtében Japánban sok bár átmenetileg bezárt, hogy megakadályozza az újabb gócpontok kialakulását. Az egyik Mama-san, aki még mindig kész hallgatni, Yoshiko, aki történetesen egy
Létezik az emberi Yoshiko is, aki bárt vezet Miyazaki prefektúra Nishitachiban, Japán egyik legelőkelőbb bárnegyedében. Az M.I. -t a vele készült 50 órás interjú alapján fejlesztették ki, amelynek során a tervezők gondosan tanulmányozták, hogyan hallgatja és reagál arra, ha valaki őszintén elmondja, ami aggasztja.
M.I. Yoshiko virtuális bárja, amelyet Yofuku no Aoyama öltönykészítővel közösen hoztak létre, ingyenesen használható, regisztráció nem szükséges. Ha a vendég rákattint a belépéshez, Yoshiko köszönti, és megkérdezi, mi jár a fejében. Ezután egy hosszú listát ad a gyakori gondokról, amelyeket ezután a látogató szűkíthet konkrétabb stresszforrásokra.
A „koronavírus” és a „stresszes vagyok, mert nem látom a barátaimat és a családomat” kategóriák kiválasztása után például Yoshiko a következő tanácsokat ajánlja fel nekünk:
„Az ilyen idők, amikor nem tudsz más emberekkel összejönni, valóban stresszesek, nem igaz?
A pandémia a legjobb dolog, ami történhet.
És ha Ön nem az a típus, aki gyakran beszélget a szüleivel/ barátaival, talán ez jó alkalom arra, hogy felhívja őket.
Ez valóban egy olyan időszak, amikor fontos beszélgetni egymással. Bárkivel való beszélgetés segít megszabadulni attól a fojtogató érzéstől, amelyet sokan átélnek, akárcsak arról, hogy miként beszélünk egymással azokról a dolgokról, amelyek lesújtottak minket. „
Természetesen rengeteg nem a koronavírussal kapcsolatos dolog okoz stresszt az életben, és azon kategóriáknak köszönhetően – amelyeket Yoshiko felkínál -, beszélni tud a főnökével való nézeteltérésekről, családjával vagy párjával történő súrlódásokról, a munkahelyi motiváció elvesztéséről, alvásproblémákról, vagy éppen az új lakásba költözés nehézségeiről.
Van még egy beszélgetőablak is, ahová a látogató beírhatja egyéni problémáit, bár a válaszokra pillanatnyilag nincs esély, M.I. Yoshiko udvariasan azt mondja, hogy nincs konkrét tanácsa.
Mivel azonban profi, az M.I. megkéri a vendéget, hogy jöjjön vissza, és kérdezze meg újra később, mert a program jelenleg még mindig Yoshiko 1-es verziójában van, és minél több tapasztalattal rendelkezik az emberekkel kapcsolatban, annál több témára tud válaszolni, megmutatva azt, hogy a kommunikáció valóban egy kétirányú utca.
Japánban nagyon eredeti módon vannak jelen a robotok és az emberek pozitívan fogadják a technológiai újításokat. Korábban már meséltünk Mintar buddhista szerzetes robotról, olvasd el ezt a cikket is!
Írta: Ballagó Petra
Virtuális bár: https://www.y-aoyama.jp/campaign/chat_bot/snack.html